Veel gestelde vragen

Hulpverlening
Ik heb EHBO’ers nodig bij mijn evenement. Wat kan de vereniging voor mij betekenen?
Wij kunnen EHBO’ers leveren bij een evenement. Zij nemen ook het benodigde materiaal mee. Meld tijdig je evenement aan! We doen ons uiterste best om het aantal benodigde eerstehulpverleners te leveren, maar geven geen garanties. Meer informatie over de voorwaarden en kosten zijn verkrijgbaar bij het secretariaat.

Hoe kan ik me als lid aanmelden als eerste hulpverlener bij evenementen en activiteiten?
Als we een verzoek ontvangen, sturen we alle leden een e-mail met daarin info over het evenement en de tijden dat er hulpverlening nodig is. Je kunt reageren op de mail om je aan te melden.

Diploma
Hoe krijg ik een duplicaat van mijn diploma?
Ga op www.hetoranjekruis.nl naar “diplomachecker”, typ je diplomanummer in (op te vragen bij het bestuur van onze vereniging) en je kunt direct alle gegeven opslaan en uitprinten. Je diplomagegevens staan tegenwoordig op een pasje (bankpas formaat). Als je zo’n nieuwe pas nodig hebt, kun je contact opnemen met het secretariaat.

Lidmaatschap
Kan ik als inwoner van een andere plaats/gemeente, lid worden van de EHBO vereniging Buitenpost-Gerkesklooster?
Ja, dat kan. Je lidmaatschap aan een EHBO vereniging is niet gebonden aan je woonplaats.

Hoe kan ik lid worden van de vereniging?
Als je in het bezit bent van een geldig EHBO diploma of certificaat, kun je je schriftelijk aanmelden als nieuw lid bij het secretariaat of op deze site via het lidmaatschapsformulier.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap beëindigen?
Je kunt je lidmaatschap beëindigen door dit schriftelijk te melden bij het secretariaat of op deze site via het lidmaatschapsformulier.

Ledenadministratie
Hoe moet ik een naamswijziging / adreswijziging aan jullie doorgeven?
Je kunt naam/adres/contactgegevens wijzigen door dit schriftelijk te melden bij het secretariaat. Geef altijd je oude én nieuwe gegevens door.

Moet ik zelf mijn naam/adreswijziging doorgeven bij het Oranje Kruis?
Naam en adreswijzigingen geeft het bestuur voor je door aan het Oranje Kruis.

Betaling
Krijg ik een factuur voor de contributie?
In principe vragen we je voor 1 oktober je contributie zelf per bankoverschrijving over te maken. Op verzoek kun je een factuur krijgen.

Kan ik de vereniging ook machtigen om de contributie automatisch te incasseren?
Wij werken nog niet met automatische incasso.

Mijn baas moet de contributie betalen. Hoe krijg ik een factuur?
We sturen rechtstreeks een factuur naar je werkgever.

Advertenties